Label material

25 August 2015Senaste svar: 19,417 visningar76 svar
Tänkte att denna tråden kunde vara generelt för att diskutera olika material för labels.

Jag beställde ett sample kit från stickerapp.se och upptäkte direkt att vanlig vinyl är aldeles för blank.
Men jag fick med en variant som dom kallar för Satin matte som ser ganska lovande ut, förutom att den var blek i färgerna.
http://www.stickersthatstick.com/materi ... tte-vinyl/
Har mailat och frågat om det beror på trycket eller finishen.
Någon som har koll på denna typ av finish?
Länk till samma på deras svenska sida.
http://stickit.se/material/satinmatt-vinyl/
Många repro etiketter man kan köpa på nätet är i vinyl och ska vara bara.

Kan man beställa små volymer från dom?

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Japp på stickerapp.se kan man köpa små volymer vinyl för bra pris och då får du dom utskurna med.
Jag har beställt lite stickers där ifrån förr. Bland annat till gudarnas trekraft, men också i rent vandalismsyfte. De jag har fått tycker jag känns aningen för tjocka och lite för glansiga för att matcha NES labels. Men som du säger så kan det matta alternativet vara något. De är i alla fall väldigt bra att ha att göra med!

Skickat från en telefon med en app...så det så
Skulle onekligen vara skönt att slippa skära och framför allt laminera etiketter, tar ganska mycket tid

Edit
Var hittar du matt vinyl, ser det inte på deras sida?

Fick svar från stickerapp nu angående Satin matte, det är ytan som gör att den ser blek ut så det är inget man vill ha.
Dessutom är det samma pris på den som på deras transparenta vilket är väldigt dyrt gämfört med vanlig vinyl.
Jag la ändå en beställning på vanliga vinyl labels på stickerapp.se, då kommer dom färdigutskyrna men jag får klippa till runda hörn själv, för deras dom har med rundade hörn verkar inte stämma i måtten på avrundningen. Det blev 176kr för 33st (33st var minimum). Så får se när dom kommer fram om jag tycker att det funkar.
Beställde labels där ifrån en gång. Trots högupplöst grafik så blev trycket riktigt dåligt. Kanske för att vi hade ganska liten text men tjag ycker ändå det kunde blivit bättre.
Du kommer nog få fler än 33st 🙂 Jag har alltid fårr ca 20% fler än vad jag beställt när jag fått hem klibbor därifrån
Jag har bara beställt utan text därifrån innan och sd tyckte jag det blev bra. Får se hur det blir tyckte det var värt 180kr för att testa
Absolut!
Dom kan ju ha förbättrat sina utskrifter. Återkom gärna med bilder!
Japp det ska jag göra
Fick hem labelsen idag och resultatet är riktigt dåligt enligt mig.
Grundmaterialet är helt i vector och ändå är det oskarpa kanter och grynigt i den färdiga labeln.
Komme skicka till dom och klaga och se vad dom säger.
amen, hur kan de ha varit nöjda med resultatet och sig själva... att ens skicka iväg det där och bara hoppas på att du inte kommer att säga något...
Precis samma resultat fick vi! Grymt besviken, och inget har tydligen förändrats på över 1 år. Klaga för mig med medans du är igång.
Nä fy va tråkigt! Hoppades på att det skulle vara bra 😞

Pinsamt dåligt IMO

Men whaaaat. Nog fan tycker jag att klibborna jag skickade med gudarnas trekraft såg bättre ut än så.

Skickat från en telefon med en app...så det så
Det ser ju ut som färgen runnit ut, har dom bara fel inställning på maskinen kanske?

Fick svar nu från stickerapp så nu har jag mailat dom orginalfilen, så printar dom nya till mig gratis.
Så bra kundservice, nu håller jag tummarna för att det blir bättre resultat denna gången.
Hoppas hoppas!

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in