Bild på erat spelrum/moddarum!
9 December 2015Senaste svar: 16,399 visningar51 svar
Llurx#1
Bra initiativ!
Då börjar jag då med källaren här hemma, två rum (ett mindre rum i det stora rummet)

Spelhyllorna massa blandat gojs,
bla alla mina handhållna enheter på antiglidmattor!
2st billybokhyllor med distanser bakom alla spel så att de är frontade

Kontrollväggen (handkontroller som används)
De sladdade kontrollerna har en kardborre på sladdarna så man bara kan rycka upp det och börja spela (förlängningssladdar längst ner)
Hängarna är verktygshängare från biltema (5st för en tjuga)

MX7000 med motorstativ som vänder sig mot soffan när det är speldags (massa kartonger atm)
Xbox 360 unika halo kontroller har en egen "hylla".

Konsolhyllorna (bara en är i drift atm)
En 55" samsung smart tv från 2011 för de nyare konsolerna samt datorn från verkstan (trådlöst tangentbord+mus samt xbox 360 kontroll kopplad till datorn)
Kinecthyllan är en ribba upp och nervänd

Sparat en vägg på 160cm till en framtida whitboard för div. Stuff typ idéer, highscores mm
VERKSTAN

Bild utifrån rakt in, datorskärm på vridstativ så man kan titta på den när man sitter och gör annat längre in.
Silhouette cameo, bläckstråleskrivare och kablage

Moddarhörnan med en liten enkel tv för snabba tester, symaskin en till skrivare (laser) och massa saker!

Bakom stolen så har jag verktyg, olika papper, skärmattor mm blandat skit helt enkelt
Hyffsat organiserat behöver fixas till lite mer men jag hittar runt utan problem 😃 hör av er om ni vill ha bättre bilder på något!
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Då börjar jag då med källaren här hemma, två rum (ett mindre rum i det stora rummet)

Spelhyllorna massa blandat gojs,
bla alla mina handhållna enheter på antiglidmattor!
2st billybokhyllor med distanser bakom alla spel så att de är frontade

Kontrollväggen (handkontroller som används)
De sladdade kontrollerna har en kardborre på sladdarna så man bara kan rycka upp det och börja spela (förlängningssladdar längst ner)
Hängarna är verktygshängare från biltema (5st för en tjuga)

MX7000 med motorstativ som vänder sig mot soffan när det är speldags (massa kartonger atm)
Xbox 360 unika halo kontroller har en egen "hylla".

Konsolhyllorna (bara en är i drift atm)
En 55" samsung smart tv från 2011 för de nyare konsolerna samt datorn från verkstan (trådlöst tangentbord+mus samt xbox 360 kontroll kopplad till datorn)
Kinecthyllan är en ribba upp och nervänd

Sparat en vägg på 160cm till en framtida whitboard för div. Stuff typ idéer, highscores mm
VERKSTAN

Bild utifrån rakt in, datorskärm på vridstativ så man kan titta på den när man sitter och gör annat längre in.
Silhouette cameo, bläckstråleskrivare och kablage

Moddarhörnan med en liten enkel tv för snabba tester, symaskin en till skrivare (laser) och massa saker!

Bakom stolen så har jag verktyg, olika papper, skärmattor mm blandat skit helt enkelt
Hyffsat organiserat behöver fixas till lite mer men jag hittar runt utan problem 😃 hör av er om ni vill ha bättre bilder på något!
Om man jämför med lurx så känns mitt som ett litet kryp in, men man gör ju det bästa med det man har:)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

(redigerat )
Okej, när ajnäs hänger upp mini datorn bakom skärmen så vinner han 😉
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Ser att du har lite n64 cib där billy:) sånt gillar vi:)
Ssegasonic#12
De gångerna jag modifierar något sitter jag oftast vid köksbordet, och det tänker jag inte fotografera 😉
Lite bilder på mitt tidigare spelberoende kan jag bjuda på iaf, allt nedan är kopierat från ett annat forum och innehåller bilder på en "komplett" (beroende på hur man ser på det hela) svensksåld NES-samling.
Har efter fyra års aktivt samlande äntligen nått mitt mål och tänkte därför dela med mig av några bilder.
Innan ni kikar vill jag varna er för att allt inte är i mint-skick, samt att mina hyllor jag har spelen i är riktigt fula 😃
Jag har inte fokuserat på att displaya några spelframsidor då plats inte riktigt finns för det. Lyckades inte heller riktigt bli vän med ljuset på alla bilder, det är nog enda nackdelen med akrylboxar.
Översikt, hyllor:

Andra vinklar, hyllor:

Alla framsidor:

Annan vinkel, får ses som bonus:

Höll nästan på att glömma!

Om någon räknat kanske den ser att det finns 216 olika titlar, det är Bible Adventures och Iron Tank som är de två extra.
Lite bilder på mitt tidigare spelberoende kan jag bjuda på iaf, allt nedan är kopierat från ett annat forum och innehåller bilder på en "komplett" (beroende på hur man ser på det hela) svensksåld NES-samling.
Har efter fyra års aktivt samlande äntligen nått mitt mål och tänkte därför dela med mig av några bilder.
Innan ni kikar vill jag varna er för att allt inte är i mint-skick, samt att mina hyllor jag har spelen i är riktigt fula 😃
Jag har inte fokuserat på att displaya några spelframsidor då plats inte riktigt finns för det. Lyckades inte heller riktigt bli vän med ljuset på alla bilder, det är nog enda nackdelen med akrylboxar.
Översikt, hyllor:

Andra vinklar, hyllor:

Alla framsidor:

Annan vinkel, får ses som bonus:

Höll nästan på att glömma!

Om någon räknat kanske den ser att det finns 216 olika titlar, det är Bible Adventures och Iron Tank som är de två extra.
Oolsson634#14
Lurx man får ju göra det bästa av situation som sagt:) har en del frågor till dig sen nu när jag köpt utskäran;) haha
Tevey klart zeldat ska stå bland sina fadersfigurer:) räknar med ett link jämte lite längre fram här:)
Tevey klart zeldat ska stå bland sina fadersfigurer:) räknar med ett link jämte lite längre fram här:)
Ssnotcrow#15
Jäklar grabs vad snyggt!
Det är så många bilder nu att jag inte kan kommentera på varje. Men spontan reaktioner på bilderna:
Lurx har 2 egna rum :O Lyrx!
Olsson, det är en amiboo på väggen där. Vackra bokhyllor!
Vart gör du av benen när du jobbar MrTentacle?
En logitech mx518 Aynez :O?
Ljudet när man drar ut lådorna på Billys skrivbord. Trä mot trä kärlek!
Aynez, kul med NTSC megadrive/genesis.
Segasonic: finaste golvet!
Jag tar kort asap på mitt krypin.
Det är så många bilder nu att jag inte kan kommentera på varje. Men spontan reaktioner på bilderna:
Lurx har 2 egna rum :O Lyrx!
Olsson, det är en amiboo på väggen där. Vackra bokhyllor!
Ljudet när man drar ut lådorna på Billys skrivbord. Trä mot trä kärlek!
Segasonic: finaste golvet!
Jag tar kort asap på mitt krypin.
AAynez#16
snotcrow skrev:Jäklar grabs vad snyggt!
snotcrow skrev:
Detta vill jag också veta 😃
snotcrow skrev:
Yes, sir! The best a man can get!
snotcrow skrev:
De flesta är dock så pirat så det skriker om det 😃 Aliexpress-spekl för 60kr/st 😃 Ska knäppa en bild ikväll på hur sjukt dåligt fodralen är inskannade 😉
MmrTentacle#18
Äh, jag drar bara ut högen med små plastbackar när jag sitter där.
Snart ska skrivbordet in i sovrummet, andra sidan väggen, då sätter jag upp allt på vägghyllor 🙂
Snart ska skrivbordet in i sovrummet, andra sidan väggen, då sätter jag upp allt på vägghyllor 🙂
Oolsson634#19
Ja snotcrow, man får ju göra ett val, ingen eller alla amiibo
Llurx#20
@Snotcrow jepp två "små" rum (till förhållande med huset) som är dedikerade till mig resten av huset är inrett i chabby chick stil så det är så lantligt och otekniskt som det kan bli o.O
@olsson634 det är sant det! Vad kul att det blev en sån ^^ starta bara en tråd sen så kan vi ta frågorna där så har vi dem dokumenterade för framtiden 😃
*Edit:
@segasonic missade din post helt grattis till en komplett NES scn samling
Är det någon ny samling på g eller skickuppgradering som gäller nu?
@olsson634 det är sant det! Vad kul att det blev en sån ^^ starta bara en tråd sen så kan vi ta frågorna där så har vi dem dokumenterade för framtiden 😃
*Edit:
@segasonic missade din post helt grattis till en komplett NES scn samling
Är det någon ny samling på g eller skickuppgradering som gäller nu?