Fäst

Chattrummet

24 August 2015Senaste svar: 159,132 visningar2422 svar
Det här var en tråd som saknades, den självklara chatt-tråden 😃 Ordet är fritt! Säg god morgon, fråga hur vädret är runt om i vårt avlånga land, berätta om dagens planer, tipsa om spel eller verktyg. You name it!
Jag har inte alls mycket pengar i aktier har mest köpt för att det var kul.
Så de pengarna jag gick in med räknade jag som förbrukade, sen att dom har gått plus är ju bara extra kul 🙂
Långsiktig är det bra att äga aktier, men då ska man köpa kontinuerligt också så man får ett bra genomsnittspris.
Just nu är det väl en del oroligheter (minst sagt) men nu när folk är rädda och säljer tänker jag på Warren Buffetts citat: “Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful”. Så dags att köpa på sig lite stabila storbolag snart 🙂
Jag månadssparar i aktier. Köper bara stora bolag som har utdelning. Tanken är att aldrig sälja, men att få igång en penga maskin på utdelningen om 20 år typ. Hade tankarna att utdelningen skulle möjliggöra pension vid 55 år. Men räknade lite på det, och skulle vara tvungen att avsätta minst 5000 varje månad av lönen. Så nu sparar jag mindre och ser det som en fin bonus i framtiden istället 🙂
Sprungit på två användare på modda.se den här veckan! Har fått mig att inse (eller de visste jag ju redan) att vi är ett rätt bra gäng här 🙂
Modda är kung! Själv har jag bara träffat hiro. Men en del av er ska väl på RG så då kanske man ses där 🙂

Skickat från en telefon med en app...så det så
Hehe nice 🙂 Modda träff snart? Jag är på!
Det tycker jag! Vore kul att ses och snacka lite, kanske romhacka, modda osv 🙂
Kul!
När jag börjar jobba igen kan vi säkert låna Nacka stadshus nån kväll, rätt dassiga projektorer iof...

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Nacka stadshus låter perfekt, då har jag ca 500 meter hem sen 🙂
Jag har 200 000 meter give or take. Men det kan man väl knalla

Kan man få ut 5v från en sneskassett när den sitter i en konsol som är igång?
Har en liten kul idé om att montera in en attiny85 som ska göra lite roliga saker.
Japp, går bra 🙂
Första och sista pinnarna är 5v och jord, på båda sidor.

Edit
Alternativt vid närmaste kondensator, brukar vara märkt med + på kretskortet där dom sitter.

Fan vad nice 🙂
Tips, installera "Chrome Currency Converter" chrome plugin som konverterar valuta direkt när sidan laddas

Najz. Hur bra lyckas den känna av vad som är valuta? Måste det stå typ USD 50 eller liknande för att den ska haja?

Den här inte misslyckats hittills, ganska imponerande egentligen 🙂

Coolt. Tack för lö tip!
Någon från stockholm som ska till RG och vill ta med sig en parallel worlds box från Aynez tillbaka till mig.
Om jag inte har fullt upp med bebis så skulle jag vilja åka dit. Men kan inget lova 😞
Min första konsollödning, satte in hållare för glasrörssäkring.
FöregåendeSida 3 av 122Nästa

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in