Fäst

Chattrummet

24 August 2015Senaste svar: 159,147 visningar2422 svar
Det här var en tråd som saknades, den självklara chatt-tråden 😃 Ordet är fritt! Säg god morgon, fråga hur vädret är runt om i vårt avlånga land, berätta om dagens planer, tipsa om spel eller verktyg. You name it!
Llurx#201
Älskar att moddakortet ligger på bordet ^^
Hoppas du blev nöjd med färgen så den blev riktigt modda-orange 😃
Bbilly#202
Såklart att de ligger framme! Får mig att bli taggad 🙂
Llurx#203
sweet!

Håller på för tillfället att installera och uppgradera raspberryn till konsolhyllan,
ikväll ska det testas!! kommer bara testa python script och fixa iordning en apacheserver i veckan ^^
det får ta den tid det tar ikväll helt enkelt
Bbilly#204
Om du vill ha en webbserver som drar mindre minne bör du kolla på nginx istället för apache 🙂 men du kanske ändå inte ska köra på mycket annat på din RPi?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ttevey#205
Mindre ska det vara 🙂
Llurx#206
Nej den ska bara köra detta ^^ testerna gick hur bra som helst allt är rätt numrerat fack 1-16 startar utan problen dock så har fack 3 "fastnat" på alltid på, reläer kan låsa sig va? klickar inte när man ändrar läge på gpio in/out nämligen....
Gooood morgon Modda! Har varit rätt offline det senaste så har knappt hunnit vara här :O Mycket på jobbet. Snyggt medlemskort där billy 😃
Llurx#208
Godmorning man! Men så kan du inte ha det 😉 ja visst är det!
Godmorgon
Kom tillbaka från Finland igår, hunnit programmera några pic chip till Lurx och öppna japanska donatorer 🙂

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Llurx#210
Sweet! Det tackar jag för 😃
Bbilly#211
Välkommen tillbaka Petsson!
Ibland ska man va lite offline, de är rätt skönt 🙂
Nu är vi måååånga dagar över tiden, har inget hänt på fredag blir det igångsättning.

Tänker för övrigt på vad nästa steg för modda ska bli. Eftersom jag själv typ bara använder tapatalk så har jag glömt bort att hemsidan bör stylas lite enligt Petssons design.
Jag var lite sugen på att bygga en databas för storlek på spel (som i mbit) för t.ex Gameboy, Megadrive och N64 då jag inte har hittat en sökbar sådan.
Finns det något annat som ni känner saknas som vi skulle kunna ha här?
Lurx pratade om en VIPavdelning för att bringa in lite pengar till serverhosting bl.a, mrTentacle pratade om en webshop (vilket jag gärna hade haft om jag hade mer tid 😛), jag har pratat lite med Aynez om hosting av egendesignade boxar och etiketter men det finns de väl redan en?

Och på allt så måste (eller måste måste vi ju inte 😛) få in lite mer trevliga medlemmar. Gärna lite blandat designers, programmerare, översättare, allmänt intresserade av romhacks osv.
Ttevey#212
Mitt förlag för att få in pengar till hosting är att det skapas en tråd där utgifterna skrivs ut och så in med en paypal donera knapp i toppen på siten.
En VIP avdelning på ett forum med 22 medlemmar känns lite sådär enligt mig.
Bbilly#213
Jo, med 22 medlemmar är de ingen hit, de håller jag gott med om! 🙂 detta var nog en ide till när vi (förhoppningsvis) blir många fler.
Llurx#214
Själva tanken med vip var väl egentligen att jag erbjöd mig att trycka kort gratis till modda.se och att folk kunde betala in en symbolisk summa som täcker typ omkostnaderna för ett år (vad vet jag) + frakt.
Men det kan man göra utan någon vip avdelning mest för stöttning plus att man får något litet för det med sitt namn på och en modda logga, typ den billy har fått till sig 🙂

@billy:
Ni har ju gått över lång tid o.O hur nervösa är ni? Vet att folk ibland inte vågar röra en fena under de sista dagarna 😛
Ttevey#215
Ja kort idén gillar jag skulle gärna köpa mig ett medlemskort för att stötta 🙂

På torrentbytes har dom en fin liten mätare högst upp som visar hur många procent dom har fått in tills nästa räkning.
En sådan kanske vore något.
Bbilly#216
Då ska vi ta en närmare titt på medlemskort sen då! 🙂

@lurx: Jag är på jobbet som vanligt 🙂 men klart, man vill ju att de ska hända nu. En liten omedveten nervositet/stress finns säkert där 🙂
Ttevey#217
Skulle folk vara intresserade av en donor search site, där man fyller i vilka kriterier som ska uppfyllas och så får man en lista på de spel som uppfyller de kriterier?
Vet att det finns en lista på snescentral, men den är inte sökbar på det viset.
AAynez#218
Jävlar. Här händer det grejer. Jag kan absolut tänka mig att donera lite pengar. Vad är ungefärlig årskostnad för att hålla ett forum som detta rullande?

Skickat från en telefon med en app...så det så
Llurx#219
Det är upp till dig och er här på forumet, vill ni ha kort så fixar jag det frakten blir 7kr och sedan går resten till billy.

jag har tillgång till kortprinter 24/7 även under min pappaledighet så det är bara att hojta till ^^

Haha shit ja jag kom aldrig så lång min fästmös verkar satte igång på beräknad förlossningsdag klockan 21.00 på kvällen (en söndag) sen på tisdagen var vi föräldrar 😃
Bbilly#220
tevey skrev:Skulle folk vara intresserade av en donor search site, där man fyller i vilka kriterier som ska uppfyllas och så får man en lista på de spel som uppfyller de kriterier?
Vet att det finns en lista på snescentral, men den är inte sökbar på det viset.

Det är en sån jag tänkt på! Så gärna de 🙂
FöregåendeSida 11 av 122Nästa

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in