Modda.se

Här pratar vi om allt som kan modifieras till det bättre!
Aktuellt datum och tid: sön jun 24, 2018 8:37 pm

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Utspädd marknad
InläggPostat: tor aug 13, 2015 4:15 pm 
Användarvisningsbild

Hej!
Alla håller med om att svensköversatta spel är väldigt roligt, men vi måste samtidigt som Community se till så att releaserna inte kommer för tätt.
Det finns en stor risk att folk tröttnar och börjar se dessa carts som något mindre än deras egentliga värde.
Om det dyker upp ett nytt spel varannan månad förlorar det lite av sin charm, om ni förstår hur jag menar?
Jag vet att det är i alla fall ett nytt spel på väg som ska avtäckas på sndb inom en snar framtid (Jag är inte delaktig i detta projekt)

Med denna kommande titel samt Oinbjuden och Gudarnas Trekraft (Som visserligen har funnits ett tag som rom, men först nu hittat ut på cart) så kommer 2015 bli det år med flest svensköversatta spel som sålts via sndb någonsin.
Och även om tre titlar inte är jättemycket så tror jag att man ska fundera på hur detta kommer påverka intresset.
Vad säger ni andra?

Inläggsrubrik: Re: Utspädd marknad
InläggPostat: tor aug 13, 2015 4:23 pm 
Användarvisningsbild

Väl talat xeorix!

Du har helt klart en poäng i det du säger. 2015 har varit ett väldigt speciellt år sett till svenköversatta repros. Där har vi ju en av fördelarna med modda.se, att vi får en större och bättre överblick av marknaden och veta lite vad som är på gång. Så här kan vi ju se till att planera projekt bättre och få lite kontroll på marknaden. Det vinner alla på i slutändan

Instagram | Projektportfolio | 3DS: Petsson 3110-4709-4281 | Wii U: Petsson | PSN: petsson033

Inläggsrubrik: Re: Utspädd marknad
InläggPostat: tor aug 13, 2015 4:31 pm 
Användarvisningsbild

Jag förstår vad du menar, men jag tror folk kommer vara fortsatt intresserade. I alla fall så länge man fortsätter leverera grejer som folk gillar och håller hög kvalitet. Sen beror det ju på vad man släpper för titlar. Släpper man Nagano winter olympics, FIFA 96 och George foreman KO boxing tätt inpå varandra i upplagor om 40st per spel för 2000kr styck.. ja då blir det nog svårtsålt :P

Men spel som Super Metroid, Final Fantasy m.fl kommer folk alltid vara intresserade av, så länge det inte är överdrivna priser eller taskig kvalitet på jobbet.

Heck, de sista 4 (eller var det 5?) gudarnas trekraft stack iväg på några få sekunder.

Sen tycker jag inte man behöver vara så hemlig med projekten alla gånger.. utan det kan vara bra att fråga runt om intresse finns för en mindre upplaga.

mrTentacle skrev:
det börjar spåra ur lite, ALLT är Aynez fel :)

snotcrow skrev:
Och jäklar vad den står, rätt upp utan hjälp.

lurx skrev:
Sen så är den ju liten också :D!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm