Har precis börjat med en "Home sweet home" pokemon inspirerad skylt sedd hos gaminggrannar (senaste avsnittet, ekken special)
Hittade ett mönster som jag trivdes med på nätet när jag sökte på "stitch pattern pokemon"
Jag tog sedan och hittade sprites för en kvinna och ett barn samt en pikachu (vår katt) från pokemon yellow.
Dessa lade jag sedan in i mönstret med hjälp av photoshop.
Mer än så kan jag nog inte hjälpa er då jag gick ner till en lokal butik/syförening och tanterna där ville mer än gärna hjälpa mig med ALLT xD
En bastant skäggig herre på 190cm vill ha hjälp med broderi, händer inte så ofta tydligen dem tyckte att det var kul och undrade om jag ville komma och visa dem vad jag hade gjort sen

Skitkul!
Fick ett tyg/väv eller vad det kallas med "pixlar" (aidaväv) det är bara att sy ett kryss över varje pixel på mönstret och TADA!
Ett mönster börjar sakta men säkert att träda fram.
Allt är köpt lokalt här i landskrona så har ni vägarna förbi i broderi ärenden så visar jag mer än gärna ner till tanterna ^^
Edit*
Här nedan ser ni mitt modifierade mönster samt hur långt jag har kommit hittills sen sist (konturerna är klara)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk