Modda.se

Här pratar vi om allt som kan modifieras till det bättre!
Aktuellt datum och tid: lör jul 21, 2018 6:00 am

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1 2 3 Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: lör jun 18, 2016 9:03 pm 
Användarvisningsbild

Jag har försökt att hitta en kostnadseffektiv lösning för att producera Gameboy-kassetter åt ett repro/romhack-projekt. I nuläget har jag en potentiell leverantör, dock finns sig denne i Australien vilket gör att jag måste betala moms och ev. tull på ett köp.

Är medveten om att det finns vissa säljare på Aliexpress som erbjuder produktion av repro-spel. Dock uppfyller inte dessa mina, ganska få, krav;
    * PCB som passar i en original-kassett (de från Aliexpress har fel placering på skruven).
    * Möjlighet till att producera i större mängder (typ 20-50st) utan att det kostar skjortan.
    * Gärna inom Europa med tanke på import, eller norden/Sverige.

Har själv inte tid/verktygen/kunskaperna för att göra egna kassetter. Därför tänkte jag nu försöka dra nytta av era kunskaper och höra om ni känner till någon ytterligare person eller företag som kan producera Gameboy-spel? Alla tips är naturligtvis av intresse, oavsett om ni själva har varit i kontakt med någon eller så bara har förslag på en tänkbar lösning!

InläggPostat: sön jun 19, 2016 6:14 pm 
Användarvisningsbild

Just gameboy är förjäkla knepigt. Jag hade lite kontakt med en kille från Rumänien (tror jag det var) som gjorde ett par spel till mig förut. Han verkar dock ha slutat :/ när man öppnar hans kassetter förstår man nog varför. Verkar helt sjukt pilligt :D

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

mrTentacle skrev:
det börjar spåra ur lite, ALLT är Aynez fel :)

snotcrow skrev:
Och jäklar vad den står, rätt upp utan hjälp.

lurx skrev:
Sen så är den ju liten också :D!

InläggPostat: mån jun 20, 2016 1:22 pm 
Reprobyggare
Användarvisningsbild

Beror på vad det är för spel, finns några varianter, här finns lite info
http://www.modda.se/viewtopic.php?t=39

Min Tindie butik, prima röda kretskort
Tindie.com/stores/mrTentacle

InläggPostat: mån jun 20, 2016 7:34 pm 
Användarvisningsbild

Aynez skrev:
Just gameboy är förjäkla knepigt. Jag hade lite kontakt med en kille från Rumänien (tror jag det var) som gjorde ett par spel till mig förut. Han verkar dock ha slutat :/ när man öppnar hans kassetter förstår man nog varför. Verkar helt sjukt pilligt :D

Haha, jo jag vet vad du menar – pilligt som attans och kräver ordentligt stadiga händer. Hade ju varit gött om det fanns någon i Europa som pysslar med detta. :lol:

mrTentacle skrev:
Beror på vad det är för spel, finns några varianter, här finns lite info
http://www.modda.se/viewtopic.php?t=39

Tackar, jag kikade lite i den tråden tidigare, rätta mig gärna om jag hoppade över något inlägg, men det verkade mest handla om att sätta ihop sina egna pcb:er? Är ute efter något i stil med 1MB rom and 256 Kbit SRAM, och gärna FRAM om möjligt också.

InläggPostat: mån jun 20, 2016 10:34 pm 
Reprobyggare
Användarvisningsbild

Vad jag sett är det nog Ali som gäller :(

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Min Tindie butik, prima röda kretskort
Tindie.com/stores/mrTentacle

InläggPostat: mån jun 20, 2016 11:37 pm 
Användarvisningsbild

Tyvärr verkar det inte bättre. Tycker Ali verkar (även i bästa fall) väldigt sketchy. Extremt dålig engelska och kvalitén på produkterna verkar vara sisådär från vad jag sett.
Om de åtminstone hade passat i original-skalen, men inte ens det verkar ju gå att få till om man beställer från Ali. :?

InläggPostat: tis jun 21, 2016 7:20 am 
Användarvisningsbild

Kolla med Lurx här på forumet hur han gjorde sina Pokémon grön. Kommer inte ihåg om dom var från Ali.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

InläggPostat: tis jun 21, 2016 8:37 am 
Användarvisningsbild

Vi plingar på han

lurx skrev:
I AM LURX!

InläggPostat: tis jun 21, 2016 9:03 am 
Översättare
Användarvisningsbild

You called :roll:

Yes jag körde ali och nej tyvärr passar dem inte i originalskal samt att plasten är flammig grå och ser allmänt B ut och buktar ut pga batteriet, MEN!

moddar man kretskortet och löder om fästena på batteriet samt bytar ut det mot ett CR2025 istället för CR2032 slutar det bukta, sen lackar man det snyggt som bara den och slänger dit en snajsig etikett så ser det riktigt bra ut (om jag får säga det själv)

Krävs lite jobb bakom det för att det ska se acceptabelt ut men det är inte lika pilligt som att lödda originalkort.

Skulle verkligen inte rekommendera att sälja aliexpress kassetter rakt av det ser bara fattigt ut.

InläggPostat: tis jun 21, 2016 12:52 pm 
Användarvisningsbild

lurx skrev:
You called :roll:

Yes jag körde ali och nej tyvärr passar dem inte i originalskal samt att plasten är flammig grå och ser allmänt B ut och buktar ut pga batteriet, MEN!

moddar man kretskortet och löder om fästena på batteriet samt bytar ut det mot ett CR2025 istället för CR2032 slutar det bukta, sen lackar man det snyggt som bara den och slänger dit en snajsig etikett så ser det riktigt bra ut (om jag får säga det själv)

Krävs lite jobb bakom det för att det ska se acceptabelt ut men det är inte lika pilligt som att lödda originalkort.

Skulle verkligen inte rekommendera att sälja aliexpress kassetter rakt av det ser bara fattigt ut.

Jo, man måste ju helt klart göra något åt skalen. :D Är det kutym att batterierna får skalen att bukta när man beställer från Ali?
Vågar man fråga vad kan man förvänta sig för prisbild per kassett (förstår att det naturligtvis beror på upplagan), pratar vi om $1 eller $10 per spel i runda slängar?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1 2 3 Nästa

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm